lördag 28 september 2013

Det började bra i allafall....

En härlig kväll på Tylösand, fint sommarminne..

God gärning i dag igen och tur att min personliga assistent Pernilla var med också, annars hade den inte blivit lika bra :) Jag har gått så mycket att min knä säger att det inte vill mer.. då har den ännu inte varit med om morgondagen! För det blir ett lika dant till pass i morgon.. PG undrar bara just vad det är som tar sån tid när vi är iväg och det kan jag förklara men han orkar inte lyssna till slutet bara.. :) 
Han är ingen hundnörd nämligen...

Hanna har fixat tacos ikväll, verkligen gulligt av henne :)
I morse red Hanna både Pontus och Helmer, funkade jättebra. Vi ska lära oss Pontus och hur han funkar, en jättetrevlig ponny är det. Mycket känslig för hjälper, det räcker med sitsen när man rider, mycket bra! 
En lång väg har vi framför oss i utbildningen men vad gör väl det, det är kul under tiden :)
Helmer var hingst idag och trumpetade och skulle bara tala om var han var någonstans hela tiden.. Det är fortfarande Still going strong, i den godingen :) 

Idag när vi var inne på Coop och handlade sprang jag förbi porslinsavdelningen, jag tänkte hitta en mat-termos.. 
Plötsligt stannade jag till och glodde.. på en jättefint porslin i plommonfärg.. Det skulle mamma ha!! 
Åh, det var sååå mamma! Gud, det kommer över mej så plötsligt fortfarande.. 

Nu ska jag gotta mej med en öl till och så fundera på om jag ska till baljan eller inte.. 
Ha det bäst alla!!



Inga kommentarer: