torsdag 12 september 2013

Inte på samma nivå precis :)



I dag var det den dagen vi skulle åka in till Hööks och handla lite till ponnyn Pontus. Imorgon ska vi åka och hämta honom på Visingsö.. Bara det! Jag stirrar om bokningar av färjan.. Man var klart tvungen att ha reg.nr på bilen för att kunna göra det. Borde jag ju fatta.. Så jag ringer till PG för att få det och sen hör jag ju så jävla dåligt!
- Säg det i namnform!! Typ Egon David.. Jag höör inte!
Suck! Det blev inte i den namnformen jag hade tänkt mej, nej! Kan inte ens skriva ut det här..

Bokat färja nu i allafall och jag refererade inte i den namnformen jag fick av PG..

Sen gasade vi in till Hökks jag o Hanna. Lite nya grejer till Pontus och Randi behövde ha nytt halsband och koppel, det gamla var helt gnagt på.. Vi ska på kennelträff på söndag så då måste han var lite snygg.
Ja så vi stod där och undrade om den eller den längden skulle vara lagom på halsband.. Så vi fick lov att hämta in honom och prova helt enkelt.. det var bra!

Så han skällde ut en rottweiler det första han gjorde, en kram i nacka skinnet fick han på andra tankar,  och den trevlig expediten visade lite olika modeller och färger.. Hmm. svårt alltså vilket man ska ta!
Hon själv hade ett halsband till sin med massa bling på, snyggt! Det var ett fint läder halsband med svarowski-pärlor på.. Only 2.400:- spänn. Japp! (dock inte inköpt på Hööks)
-Ja vi använder ju vanlig silvertejp och balsnöre, kände ja då.. Billigt!
Men trevlig var hon..
Olyckor händer så lätt med små Randisar, så vi köpte något mer i rätt prisklass så man inte sliter håret av sig om det blir lite till-tuffsat..

Ikväll har vi fixat till det sista i stallet och nu längtar vi tills i morgon.
Jo en öl tog jag på trappan medan jag pratade en massa med min Pernilla.. Den satt som en fläskläpp den.. Inväntar PG som är på E4:an och skyltar av vägarbete..
Tjofrejs!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Flitig bloggare du :-)
Fin sida

Cia sa...

Åh! Tack Ubbe det var bussigt sagt :)

Cia sa...

Åh! Tack Ubbe det var bussigt sagt :)