lördag 21 september 2013

Jag har idag..

Stilig gentleman..

Mollan o Indy har ett meningsutbyte..

Det är kul med löv, bara man inte behöver kratta upp dom ;) 

Sen flaxar det gött i örona om man åker cabbe också

Ponus njuter av hö och sol..

.. vaknat av att det luktade nybryggt kaffe och hörde  dammsugaren surra och jag låg kvar och väntade på att höra diskmaskinen bli urplockad också innan jag klev upp ;) Gud va taskigt!

Vi skulle iallafall äta frukost ihop idag hade vi bestämt innan vi flög iväg åt olika håll. PG på jobb och jag o Hanna shopping, det är väl rättvis fördelning ändå?
På A6 sprang vi runt o hittade jeans och dojjor, så himla bra.

Hem igen och Hanna red på Helmersson och Pontus blev longerad.  Under tiden hade jag lagt spår till Indy o Mollan. Gick efter 1 timme.. Han fick ett serpentinspår och jag är så attans nöjd! En tillsägelse om krav av lugnare tempo tog han bra. Fin koncentration och i bra balans gick han bågarna helt perfekt.. Nu känner jag en bit innan om han kommer fixa en vinkel eller inte. Att spår kunde vara så himla kul kunde jag aldrig drömma om! Mollan tuffar på i sitt spår och vill aldrig sluta.. :)

Sen kom goa Linn, barnens kusin som jobbar i Österike som reseledare på besök. Med sig hade hon snaps som är gjord på kottar vanilj och honung. Spännande och såklart var jag tvungen att prova.. Gott är mitt utlåtande :)

Ätit gott har vi gjort ikväll och bastat och badat i vår balja, så nu är vi lagom loja. Snart dax att snacka med kudden. Imorgon drar jag o Pernilla till Hok. Genomgång inför IPO-FH tävlingarna som vi ska hjälpa till på.. Ska bli spännande. Efter det blir det lite träning..

På onsdag håller vi tummarna är ni snälla.. Då åker vi till Vaggerydkliniken och slutmäter Pontus för att få fastställt om han är en D-ponny eller häst.. 2 mätmän och en veterinär avgör..
Han ligger på det berömda håret kan jag säga...
Sen blir det att ringa Kiddet som är helt otroligt duktig på att känna igenom hästar och hitta om något behöver rättas till, för en genomgång av Pontus innan uppstart av hans utbildning. Är det något spänt någonstans eller om det finns någon låsning hittar hon den och rättar till.. Det kan vara så lite som en halka i hagen eller att ryttaren själv har en stelhet eller låsning överförs det till hästen också, det vill till att vara lyhörd.
I höst ska vi gå en kurs hos Morgan Strålman hemma hos Emelie, som är Hannas tränare. det ska bli jätteintressant..
http://www.morganstralman.se/
Alltid kul att lära sej mer om saker och ting och framföra allt att lära känna nya människor, det behöver man för att utveckla sig själv.. oavsett vad man har för intressen..
Söndagkväll blir det träning i ridhuset i vanlig ordning..
Tjollahopp..

Inga kommentarer: