måndag 9 september 2013

Vilken höjdarhelg alltså!!

I helgen hat vi varit på spårläger hos bästa Johan Holmlund.. Hör och häpna men jag fick inte en enda käftsmäll och då spårade vi ändå 4 spår!!!!

En käftsmäll är en egentligen en sån där "information" att man får skärpa upp sig typ.. Den känns om man säger så :)
Nu har jag inte skött mig hela helgen exemplariskt, det har jag inte.. Ibland glömmer jag saker fast den lyckade jag mörka :)
Inte lätt att mörka nått för Johan.. han kanske sket i att säga till helt enkelt..  Så kan det också vara nu när jag tänker efter..

Ja ett gott gäng var vi, 7 stycken spårnördar. Vi har spårat ihop ett tag nu och följt varandra, det har skett en enorm utveckling hos alla.
Alla siktar högt och några är snart där medan en del har lite mer kvar, men samma kvalité i träningen gäller.
-Ni är de ekipage som hållit högst kvalite på någon kurs jag hållit någon gång! Visst fasen blir man lite glad över en sån kommentar! Glad för vår allas skull!! Och då håller han en hel del kurser..

Kursen började med frukost och gå igenom hela tänket, systemet.. Det dundrade i marken och förbi fönstret kom 4 hästar galopperande på gärdet vi skulle spåra på. Efter det en hund och en bil och en massa folk :) Va va va!!!
-Gör inget säger Johan, bara bra träning!
-Eh, ok!

Vi har lärt oss massor och fått bekräftat en hel massa.. Sista spåren vi gick jag och Indy var jag faan helt salig..
- Det känns bra nu, kunde jag inte låta bli att säga :)
-Ser jättefint ut..
Spårvilja, balans och krav.. Inte helt plättlätt precis, men det går..

På lördagkvällen var vi bjudna till Johan och Malin på grillning. Massa god mat och skratt blev det såklart :)
Somnade som en hel gris gjorde jag sen..

Just det ja.. Innan vi for dit skulle vi fixa till oss lite.. En snabb-dusch tänkte jag då..
Satan me så hade jag glömt handduken hemma.. Indys handduk som låg i bilen var inte att tänka på.. Men duscha skulle ja!! Ja, så jag stod och kollade runt efter en ide och valet föll på mitt örngott..
Bättre brödlös än trådlös tänkte jag och gnisslade mig lite torr i allafall.

På söndag-kvällen vände vi hemåt igen.. Trötta glad och nöjda. Som vanligt babblade vi på jag o Pernilla om vad som hänt under helgen.. Jag blir mer och mer såld på det här med spår..

Ett extra plusplus till Andreas och Cola som gjorde sina första spår hos Johan och fick så mycket beröm! Tur att vi ska åka på spårträning snart igen.. Och vi har en del att träna på innan det är dax.. Men först lite vila för Indy och mej och smälta allt!! Och njuta!!





Inga kommentarer: