fredag 6 december 2013

Fredag fredag.. Vad jag har längtat!!


Nu går det ju inte spåra.. Skit med!




Jädrans vad det blåste inatt! Tittade ut på gårdplanen i morse och jisses va snö! Funderade två gånger om jag vågade släppa ut Randi bara så där, tänk om han blåste bort! Nä det har jag inte tid med nu  så han fick en liten koppelpromenad. Sitt lilla täcke fick han ha på men jag vet inte om det var så praktiskt, verkade funka som en plog, en massa snö samlades innanför. Snabbt in igen och han kröp ner mellan filtar o kuddar
Sen funderade jag vidare på om motorsågen skulle följa med i bilen på väg till jobbet, man vet ju aldrig om det ramlat träd över vägen ..
Ett litet mindre träd fixar jag väl :) Sån tur var, var det bara att gasa på, fast bara lite lätt gas då när det var snorhalt.
Bara att ta det lugn alltså...

Nu har jag utfodrat oss själva, hästar, katter och hundar.. Hämtat in ved och knäppt upp en öl. Tid för återhämtning..

I morgon ska lilla Freja åka och vara sällskapsdam åt grannens häst som bor lite längre bort.. Den andra hästen dog inatt, så hemskt! Usch!
Så en tid ska hon bo där tills det har ordnat sej med ny häst för dom. Dom vill gärna ha en äldre ponny som är lugn och trygg som deras son ska rida lite skogturer på då och då, så vet ni någon så hojta gärna till..

Nu vill jag också att det ska sluta snöa och blåsa så Petter och PG kommer hem någon gång..
Knappt jag vågar ringa o kolla dom heller, tänk om dom har en kort paus o vilar ögonen så ringer jag o fågar tusen frågor..
Nu ska jag söla i mej min bärsis o inte göra ett skit mer idag..
Ta det lugnt på vägarna vänner ..




Inga kommentarer: