måndag 2 december 2013

Tomteslakten..

Randi-boy.. Också kallad för Sladden numera

Slutfasen på "upp med alla adventsstakar" var det ikväll. Bytt kontakter på en del (bra att inte PG var inne) samt bytt ut en slinga i en lite adventsgran i tv rummet som Randi gnagt på. Usch va trött jag blir! Sen fick jag rensa bland mina julgrejer också.
Kartongerna stod på golvet och där hittade Randi en del roliga grejer som han satte tänderna i..
Var bara skiten kvar av en del saker..
Så en del fick jag slänga och nu kommer jag ihåg att ställa undan grejerna också.. Sabla hund!

Ja då var han inte nådig ett tag.. Bara så länge att PG gick förbi honom på väg från duschen o mötte hans blick..
- Ska han få följa med upp? Jag kan inte sova med honom i sängen... Han ligger ju precis på mina ben..
- Ja men titta på honom (kan inte låta bliiiii att retas)
- Faan! Sa han o lyfte upp hunden och tog med sig honom upp..
- Ha ha!! Tyckte jag.
- Ja men han kan ju inte va kvar här nere om han tittar på mej så..
- Självklart..

På min önskelista ska det stå överst
Liten hammare och små skruvmejslar.
Så blir det smidigare när jag ska slå i en spik och skruva mina kontakter.. Borde kommit över stadiet då jag använder bestick att skruva med och en plåtsax att hamra med.. Rimligt!

Molly ligger upp o ner i soffan och snarkar som en gnu.. det påminner mig om att jag borde göra detsamma..  fast i min säng..

I morgon ska jag laga sladden till dammsugaren som är i tre delar .. PG borde lärt sig ställa undan den vid detta laget. Randi kan peta ut sladden även fast den är ihoprullad i dammsugaren..
Tror att sladden kommer räcka till hela köket fortfarande.. sen blir det krisigt..


Inga kommentarer: