lördag 7 december 2013

Gummidoftande gasmoln? Antagligen bara jag som är ute o kör..

Häromdan såg det så här inbjudande ut.. :) 

I dag har det verkligen varit full rulle! Vaknade vid 2 inatt av att PG kom hem från saltningen. Gött! Klev upp vid 6 då var han redan uppe o Petter kom hem en sväng från sitt pass. Frukost och sen jädrar har det gått i ett!
Man hinner med mycket om man inte gör som jag brukar göra, typ sova till 9 :)

I kväll skulle vi baka och göra julgodis och jisses ja, hö skulle vi ju hämtat.
Så det blev att hoppa in i chevan, lägga i fyrhjulsdriften o iväg for vi jag o Hanna som en kanonkula. Vi tänkte bara slänga på nåra på flaket så länge.. Pannlampan var med så klart för lyse finns nog inget i den gamla ladan.
Den ena är mörkrädd o den andra höjdrädd.. Ja men vi löser det!
Eller hur?
Vi kom inte så långt på den här genvägen jag tog över skogen bort till grannen, det var ju lite snö. Det hade ju drevat också..
Men det ska nog faaan gå, tänkte jag och det bara vrålade i motorn.. fast vi stog helt still !!
Shit! Bakåt då! Nepp!
-Lägg i gäggväxeln säger Hanna.
- Den är redan i. Vi kommer inte fram o inte bakåt.
Det var ju lite tråkigt..
Klev ut och tittade hur illa det var och det var det. Jag hade inte sett hur jädra mycket snö det var. Framåt kunde jag fetglömma att komma, för bilen hade plogat en vall framför sig, jamen bakåt då!
Vi kom ju därifrån! Alldeles nyss! Full fart bakåt och snön yrde o Hanna skrattade.. Fast vi kom ingen stans..
Snabbanalys av läget..
Ska jag knalla hem och hämta en spade?
Ska jag ringa efter nån hemma?
Ne, det är full fart bakåt bara som gäller!
Bensinröken stod tät bland gran och fur kan jag säga.. Blandat med gummidoften från däcken när vi kom ner till gruslagret med då hände det grejer-- Jädrar va det gick bakåt! Perfekt!

Väl framme i ladan var det ingen av oss som ville knalla upp på loftet! Men vi löste det också.. Fast jag säger inte hur :)

Nu har vi bakat o donat ikväll och ätit Jansson och lite gott till det. Petter var hemma en sväng också, mys-mys!
Nu ska jag knoppa för jag är sket slut!
I morgon ska jag sätta ihop Hannas nya garderob. Det är ingen vanlig.. utan med såna här skjutdörrar.. Wish me luck!

Inga kommentarer: