torsdag 23 april 2009

HA!!!



Just det! Mitt stenprojekt var klart idag. Slet som ett djur det sista för att det skulle bli klart..och det blev det, minsann!!
Taggad till tänderna..efter en eller två koppar kaffe..klev jag morskt ner till brädhögen för att riva till mej virke jag behövde för mitt nästa projekt! SKYDDSVÄRN! 6 STYCKEN!
Hmmm!
Påminner om plockepinn i gigant-format. Det var ett slit att få loss några reglar ur denna vrakhög, men skamm den som ger sej, tänkte jag och drog vidare i dom långa..asen!
-Ok, hur många behöver jag??
-24? Åh ,nej! Det får jag aldrig loss och PG är inte hemma..han brukar kunna lösa mina problem.
Detta var plan B ett tag, men den ville inte. Hade nog blivit en flishög kvar bara, rätt åt den isåfall!!
Hade jag bara kunnat lyfta lite i högen så hade jag nog fått loss fler reglar, tror jag.
6 reglar släpade jag bort och började såga och spika och mäta.Mmm! Bra!
Då kom PG hem.
Efter diverse inlägg om hållbarhet, stabilitet och såna tråkiga saker, sjönk mitt mod till under minus. Men...PG fixar värnen i helgen. Då ska jag fan i mej ha invigningsfest!
Istället släpade jag fram alla fula utekrukor som ska fyllas med blommor. Alla har typ olika blåa färger och är skitfula! Men NU är dom vacker zinkgråa..med katthår på!
Kan tillägga att katterna missade mitt spår med Indy idag, dom var förvisade hela bunten till stallet ihop med en hög kassler! Inte illa!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad du hinner med.skal komma och kika.lottie

Anonym sa...

Va fint det blev!!Du e duktig du Cia. Ha en bra Helg önskar Åkarfrun!