måndag 27 april 2009

Värn-analys...in i minsta detalj!

Så har jag tagit mej i den lilla kragen. En funderare på hur värnen ska stå, bara det blir ju ett jätte(i-lands)problem! Ska jag ha dom längs med hagen eller på kortändan. Hur långt emellan och hur brett? Det finns inget att hämta på nätet om det, tyvärr. (Ska skriva en avhandling på det sen.) Hmmm!
Måste börja mäta var dom ska stå iallafall, det är lättare att flytta pinnar än tunga värn.
Provade lite alternativ (vilken tid det tar!) Kom på, att på kortsidan blir nog bäst iallafall.
Ok, stegade och mätte och krånglade, samlade ihop pinnar så jag kunde ha nåt att gå efter.
-...18,19 och 20!
Vänder mig om för att kolla in rak-heten..hmm vart tog den pinnen vägen där borta då?
Jaha, den kommer Bella med i munnen, smart Bella!

Får helt enkelt hämta ett spätt då. Börjar stega om..då kommer hästfan och ställer sig prick i min linje..Schas!

När jag kommer till sista pinnen, av 6 värn..då inser jag att jag inte tänkt alls..
Men då sätter jag mig ner i stolen en stund.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Iallafall höll sig kattkräken borta.Vi syns om en stund då!

Jeanette sa...

När är premiären på dessa värn då?

hihi..

Kram Jeanette

Cia sa...

Ja, vi kan väl ha invigningsfest, för dom som vill vara med och fira!

Åkarfrun sa...

Jag beundrar ditt slit!! Ha det gott