måndag 6 april 2009

Tävling i Tyskland!

OG Guthersloh. Vilken träningsplan!

Indy är lite trött efter en heldags tävling!!

Peter får en välbehövlig massage av Lottie!

Eva är galet glad!

Vi är bra glada vi! Det firar vi med en bira...kl.11.00!
Vet inte var jag ska börja..Allt har varit så otroligt så det knappt kan vara sant! Denna resa till Tyskland har varit så rolig och framgångsrik för alla av oss som åkte. Att jag skulle få dom högsta poängen på skyddshund1 fanns inte i min hjärna med 271 poäng, Lottie Macho fick fina poäng också med 266!! Bessie och Lottie tävlade skyddshund 3 och kammade hem otroliga 289 poäng!! Eva gick BH prov med hella och klarade det galant! Jättegrattis!
Start tidigt på morgonen och på eftermiddagen var vi framme hos Petra och Ullie. En fika och sen ut och spåra, lydnad och skydd. Milda makter vad stressade jag och Lottie blev över att hundarna verkade vilsna i att spåra på Black acker. Ren jord alltså. Efter ett tag så fattade dom tekniken och Peter hade samlat ihop våra nerver i en påse! Vad skulle vi gjort utan Peter? Som han har slitit och hjälpt att träna hundarna och sträckt upp oss när vi mesat till oss! Mmm..en bamsekram till dej!
Lottie och jag har sporrat varandra och haft kul med träning och hundarna under en tid, vi vet vilken tid vi lagt ner. Eva som gjorde BH provet med Hella kom som en frisk fläkt och har sporrat oss och hejat på. Vilken fin support! Eva och Hella charmade den tyske domaren, Wolfgang Henke som är tysklands president i SV och även i Wusv. Petra och Ulli for med oss runt och lade ner sin själ i att vi skulle kunna få träna. Vilka underbara människor.
Härliga positiva människor gör att humöret är på topp.
En och annan ramazottie har slunkit ner kan jag säga.. och bira. Eva har gjort själ för sitt namn, RamazottieEwe "only one more". Ska samla ihop mina tankar..känner mig lite Unloaded kan jag säga efter allt som har hänt! Jag myser!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjorde du toppen Cia och Indy han var ju på galet bra humör alla dagar.Det var jättekul att både du och Eva hängde på till Tyskland.I oktober drar vi igen eller vad säger du?Nya mål i sikte.Vi får väl tala om dem nästa vecka.

Cia sa...

Jajjamen, jag hänger med!!

Anonym sa...

Grattis Cia till din framgång i Tyskland.
Vilken tjej du är:)
Kram Pia

Anonym sa...

Åh va ja längtar tillbaka de var en stor dag i lördags!!!!!
Ja har planer oxå för oktober för ja ska me och tävla i lydnad och spår de borde gå va???? Kram Eva

Cia sa...

Klart du ska hänga med. Vad vore en Ramazottie utan Ewe?

Åkarfrun sa...

Va kul att de gick bra för er i DE, jag kan följa med nångång, inte för hundarna utan för birorna,(egentligen skulle jag komma upp till dig en dag med ett flak) eller??
Kram Taberg City

Cia sa...

Tack för det Åkarfrun. Klart du ska komma upp...eller också träffs vi på Bishops igen, det var kul!