onsdag 29 april 2009

Vilket väder!!

Hanna kör sin lilla cross.

Och jag som suttit på möte HELA dagen lång, men lite satt vi ute faktiskt i det goa vädret.
På dagordningen var det omorganisation och utvärdering av arbetsplanen, det är riktigt trögt kan jag säga. Tänkvärda saker hämtades ur boken Förändring som tillstånd av Bo Almenfeldt. I en organisation (jobb, hem, sambo mm) förändras det ständigt och att det faktiskt är när man inte alltid tänker lika som en utveckling sker. Man måste tänka nytt och våga prova nya tankar och vägar. Ändå fast man inte tycker lika får man rycka på sitt för att våga prova. Det var inledningen på dagen och det är alltid bra att få en tankeställare innan man börjar på något nytt. Paus mitt i alltihopa för en pizza till lunch, var mätt ända till kvällen.


Jag och Hanna hämtade Lottie och Millan, sen for vi vidare till Furusjö för lite träning. Småtjejerna tränade Bella och Macho, så duktiga dom var. Ny knep och trix skulle dom lära sej, hundarna alltså! Det var kryp och zick-zack mella benen.
Skulle jobbat imorgon men blev ledig, då snurrar min hjärna på vad allt jag ska hinna hitta på.
Skura altanen..träna hund..tvätta..klippa katten..måla krukorna en gång till..hämta min jacka..köpa mascara..tvätta sätena i bilen..gräva om rabatten..
Antagligen hinner jag bara träna hundarna!

Inga kommentarer: