måndag 7 december 2009

Helt förvirrad!!










Jo minsann, jag åkte till stan och handlade lite, men ack vad det var mycket folk!! Hittade en jacka till slut, så nu är det sluttjatat om det Lottie, skönt va´!
Tänkte hitta en massa mer men hur trött blir man inte efter en stund.
-Det var lättare förr..när det bara fanns HM, kappahl och Lindex att välja på!!Phu! Jag börjar bli gammal eller, blev min tanke då.



Känner mej dåligt uppdaterad vad det gäller var man ska hitta roliga grejer, det tar ju en jävla tid att springa runt överallt. Tills slut hamnade jag på Media Markt (!) och kollade in spel till X-box, men hur svårt blev inte det. Alla knäppa frågor man får ställa för att man inte fattar ett skit själv.
GuitarHerot vi har, har jag inte spelat på en enda gång..udda kanske, men det säger väl hur intresserad jag är av såna grejer. Pyssla däremot är kul..bara det finns gejer så man inte behöver leta hela kvällen..
Hämtat hem 2 julgranar från skogen idag, Pho hjälpte till att hitta några fina. Nu blev dom liiiite kantstötta innan jag fick hem dom, det är ett släpande..
Träningen gick bra med hundarna idag, Pho börjar fatta galoppen och orkar hänga i längre..kul.
Indy har bättre position, känns helrätt.
En givande pratstund hade vi efteråt jag och Lottie, det är det som är så givande att efteråt gå igenom träningen. Att lyssna och själv berätta, synliggör träningen så att man tänker till bättre, att man får inlägg och en ide från ett annat håll eller en anna synvinkel...nog så viktigt. Man kan tro att man tänkte färdigt, fast det visar sej sen att det kan glappa någonstans.
Jag hade förmånen att få träna min häst för Karin Vågstedt. Hon tävlade svår fälttävlan och födde upp och tränada sina hästar själv, en mycket vis och klok människa som jag beundrade mycket.
Den lärdom jag fick av henne, har jag nytta av nu i träningen med hundarna..Fantastiskt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja sånt är alltid bra.jobbar du idag?Vi tänkte träna!Lottie

Cia sa...

Japp, jag jobbar. Slutar vid 13.15, funderar på julpyssel ikväll.

Winter och Umza sa...

Vilken mysig adventsstämning du har där hemma....jag måste bli lite inspirerad.
Kram Maria

Cia sa...

Tack för det Maria, det var snällt sagt.

Jeanette sa...

Det är så underbart att träna hund, man blir aldrig fullärd och det finns så mkt man kan pilla med så man blir ju aldrig uttråkad :-)

Som vanligt så är jag avis på ditt pysslande och hur fint det ser ut att vara hemma hos dig...

Kram

Cia sa...

Tack Jeanette, det är alltid roligt att höra att det ser fint ut. Särskilt när man tycker det ser ut som en leråker och fullt med spindelnät..ha ha!!

Eva sa...

Hello Cillidilli!!! När är branäs nu vi tjafsar om att de är v.5 (tror ja)latröven tror att de är v4
Tjohooo!!!!!!!!!!!!!!!!!! ska vi träna snart elle