måndag 14 december 2009

Hur ska det gå..??!!


Idag var det en dag det skulle hända en hel del, så brukar mina måndagar vara när jag är ledig..
Skönt att få beta av lite bland alla grejer funderar jag då, när jag tycker att det skulle varit skönt att göra något som kanske är roligare istället.
Hanna till tandis kl 8.50, tur att det kom ett SMS om det dagen innan!! Sen tillbaka med henne till skolan, vidare upp till Ryhov på mammografi. Hade en jättetydlig beskrivning hur jag skulle ta mej DIT till avdelningen..men jag skulle behövt en beskrivning över hur jag skulle ta mej UT därifrån också. Det var ingen vanlig runda utan det var vänster..höger..hiss D sen sväng hit och dit och följ den och den skylten. Visst, jag kom fram i god tid, typ en halv timme!! Vips var undersökningen klar..Sen började äventyret.
En människa som såg lika vilsen ut som jag, följde jag efter, mitt dumma nöt!!
Till slut hade jag gått i kulverten genom hela sjukhuset kändes det som, och den andra vilsna människan skulle inte alls ut, som jag visade det sej.
-Nehe, nu ska jag ut..jag tar DEN hissen det kan väl inte ha någon betydelse..det hade det. Jag hamnade på något konstigt ställe, typ en städskrubb på en avdelning..så jag åkte ner igen.
Tillbak på ruta ett, gick jag vidare åt andra hållet och vips var jag ute..Ha ha!! Vilken lycka!!
Bekymrad kan man bli över att jag och Eva ska åka till Skåne och para en tik imorgon..fast det är raka vägen ner på motorvägen. Men när vi ska tillbaka ska vi till Bodafors..Det blir en annan väg det...Hu!! PG tycker att vi ska köpa en ny karta..Men vad hjälper det?!

1 kommentar:

Anonym sa...

De gick ju fint min vän=) Eva