tisdag 22 december 2009

How how !!




Nu är det JULLOV!! Firade med att gå med Posse Pho i skogen, underbart. Han är inte sen att busa i snön den hunden!! Mmmm..


Nu är det till att finslipa lite på städning. Mmm det behövs alltid och kanske lite annat. Måste hämta julgranen också som jag spanat in. Förra året hittade jag drömjulgranen, det är sant. Men när jag stod där med sågen..så bara kunde jag inte!! Den var för fin helt enkelt, larvigt men jag tror det är en särskild gran i alla fall!!


Petter jobbar idag, han får jobba extra på sin praktikplats, fantastiskt vilken lycka. Särskilt i dessa tider.
För några år sedan när Hanna var mindre, hittade jag på mycket bus inför julen, det är nåt speciellt med tomten.
När dom red i skogen hade jag hängt upp paket i ett träd. Gissa om dom blev häpna när dom red förbi..och lyckliga. Om jag inte minns fel var det Hanna och Millan.
På våran loge bor tomten alltid på julnatten, för han orkar inte gå ända hem. Så där bäddas det och gröt och julskinkemacka vill han också ha..sån är traditionen nu mer..Katterna jublar!!.

Inga kommentarer: