lördag 12 december 2009

Visst är det fantastiskt..

Vad ska man säga... Att det va TUR att jag inte slängt mina kläder jag rensade ur garderoben utan att dom låg i en jättekartong på verandan??? Det var nog lathet...fast dom kom väl till pass häromkvällen vill jag lova.
En koppling började helt plötsligt att läcka...det hade den gjort en stund utan att vi upptäckt det.
Massor med vatten var det...
Hur stoppar man detta vattenflöde?? Huvudkran av och ut med alla kläder på golvet som jag rensat ur garderoben.. Oj oj.
Slabbigt var det och mitt i allt ligger PG och ska meka ihop nya kopplingar, det blev inte exakt bra kan jag upplysa om..så till slut var vi blöta också.
Man tycker alltid att det är onödigt att det händer..Men...Tur ända att det inte hände i smällkalla vintern med -10 grader (kräla runt och fixa med vatten då, inte bra)
Vi var hemma! Annars kan det ha tömt brunnen och fyllt huset, milda makter!!
Det fanns lite grejer hemma så det gick att laga!! Lite tur hade vi allt.
Nu hände detta i verandan där det ligger plastmatta, så det begränsades en del.. Men nu är det iordning igen..
Kvällen slutade kl.1 med varm glögg och en öl..för att lugna nerverna..

4 kommentarer:

Eva sa...

Oj oj oj de va verkligen tur i oturen om man får säga så!! PG verkar va bra på lite allt möjligt bra karl de där=)Eva

Anonym sa...

11.oo i morgon GA

Anonym sa...

Hallojsan!Ett stort tack för allt du och alla runtomkring oss gör.I morgon blir det ny parning.Sebben kommer hem på torsad och tar över allt.Instruera honom noga!
kram och god jul på er allihopa!!!!

Cia sa...

He he!! Det ornar sej, vi fixar det må du tro. Vi kommer att bli parningsproffs. Vi ska även ta rätt hane också till den rätta tiken. Promise!!
Ha nu så jäkla gött, jag är avis..hade mer än gärna åkt!!
Bada åt mej med och ta gärna en go drink också!!
Vi bara återgäldar lite hjhälp för allt ni gör för oss förstår du väl!!
Kram till er alla!!