söndag 21 februari 2010

Fokusera på något annat..

..annars blir jag galen..Tassade ner i natt för Bella ville ut, tittade på termometern och vände bort huvet. -28 grader..Neeh!
Vårt hus är inte byggt för detta klimat, dom gjorde väl så gott dom kunde 1870 antagligen..Timret jämrar sej i kylan, det smäller som skott på natten.
Jag är verkligen i behov av att spåra..spåra ..spåra..
Ska börja planera semestern istället..Började med att ta fram almanackan och föra in alla fastspikade datum..Okey. Det blir en del cross denna sommar. Dubbelhelger tävling 4 stycken div.3 ..hm..Klubbslaget crosskörning, åtta söndagar..ja..osså SSM-veckan dåååå...Hälsa på pappa i Vilhelmina..Wheels and Wings i Varberg, Petter och PG har lite crossträning typ 2-3 pass i veckan, hundträning i massor..Ja, sysselsättning fattas inte. Sen hade jag tänkt att börja gräva ur för mitt orangerie..kitta alla dom fönstrena (endast 6 st. med 16 rutor i varje båge)..fixa till stallet..göra iordning trädgården till en sån där oas jag såg i tidningen Allt om trädgård.. Hmmm..sååå skönt att sitta här och fantisera..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hualigen ja!Det trodde man aldrig att man skulle längta så mycket efter att få spåra men snart så bannemig.Vi får höras ,skall jobba en sväng på förmiddagen nu men em vet,kanske lite träning ikväll om inte klan biter sig fast!!!Lottie

Åkarfrun sa...

Det blir som det blir Cia, bättre att ta en dag i taget och va nöjd med den, än att planera som fan och hälften blir gjort...då blir man besviken. Jag planerar alltid varje vår hur mycket vi ska va ute i husbilen,,,,det blir aldrig som jag tänkt mig.........Kram

Cia sa...

Så sant Kicki, det blir sällan som man planerat. Det fattar man nu när vi är i dessa år..(Usch, hur gamla är vi?!)
Grejen är den att man vill alltid göra så mycket.. Planera är halva nöjet..men man måste var fruktansvärt fffffflexibel!!
Husbil verkar himla kul, har tjatat att vi ska hyra en och kuska runt överallt. Kan du tänka dej PG det?? Man får väl ha med en minigrävare på släpet..