fredag 26 februari 2010

Rörigt?! Neeeeee..

Ja, dagen började med att jag skottade taket på lusthuset, fy faaan va tungt. Det tog klena mej 2 timmar att få bort en halvmeter tung snö. Men jag älskar det huset så det var inget alternativ.. Eva kom och tog en kopp kaffe, så trevligt. Kl 14.00 var det dax för skyddsträning hos Peter och Lottie. Då började första problemet..På vägen eller rättar sagt i diket låg en lastbil som hämtat grisar från grannen. Hmm..med den lutningen var dom nog väl samlade..just då kom bärgningsbilen..Så jag fick ta omvägen runt Habo..
Kommer fram och då står det klart att Peter som skulle ta en snabbsväng och hämta hö, träffat på bärgningsbilen och plumsat ner i diket..men bärgaren fortsätter och där står han då ja..
Vi åker dit, jag Lottie eva och Johanna..Liiiite retliga är vi allt.
Bonden kommer och drar upp ekipaget, jag fotar naturligtvis för att ge igen lite efter filmningen när jag gjorde en Anja!
Där kunde det slutat lyckligt..men nej!
Eva och jag släpar ut värnet som vi ställer mer eller mindre i skogen där det inte är halt..då kommer Peter med ett lass hö som vinglar åt alla håll och klanter och brakar rätt in i högen dom ska åka till tippen med..kommer loss...aldrig!
Vi hör hur det vrålar och då bestämmer kjag och Eva att idag..kör vi inget skydd!! He he!! Fram med skyffeln med det förslår inget, alla sopor flyttas och det sista klättrar Eva upp på huven medan jag puttar och Peter gasar..Mattan som skulle ligga under framdäcket flög sin väg när bilen väl kom loss. Jippi!!
Då välter lasset med hö som var lite provisoriskt lastat på kärra..Mmmm!Vi hade kopplat bort kärran innan, det kom vi ihåg iallafall. Efter den bravuren blev det glada skratt och kaffe och våfflor. Hem igen och slänger mej i bingen..vaknar till liv kl 18.10 av Petter som berättar att vi ska åka och bowla 18.30... PG ska åka och köra bort snö med lastbilen och Hanna tingat påatt åka med..
Jaha..gött att man han duscha innan.
Så ikväll har jag bowlat med grabbarna som ska köra cross ihop i div.3 i sommar. Ett roligt gäng och vi avslutade på pizzerian med att käka lite. Jaaa..det var väl det som hänt idag..
Klockan är 00.09 och Petter ringer och víll bli hämtad i stan..Gäsp!! Det gäller att vara flexibel..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, så kan det va en dag i paradiset......Åkarfrun

Beathabloggen sa...

Det var en rolig kommentar det.Vilken jädrans dag.men iallfall så har jag en till goda på assistanskåren.Så som det skaffar sig mer jobb troligtvis.Men idag då!Vart och när skall vi träna?Lottie

Cia sa...

Här har PG inte plogat än..kanske inte lika halt hos mej, jag vet inte? Hur ser det ut hos er? Tid? Tja..när passar det er? 12?

Jeanette sa...

Det är skoj när det händer lite i bygden! ;-)

Skönt att alla är välbehållna och att taket på lusthuset ligger kvar och inte ramlat in som så många andra.

Kram

Anonym sa...

Härligt att halva röven syns på mig!!! Kul har vi iallafall och alltid är de nåt som händer!! Kärlek till er alla Eva