måndag 1 februari 2010

-24 grader..


Såhär vill jag ha det..spårväder..

..då är det jäääkligt segt att träna hund, iallafall för mej. Men när man väl kommer igång är det som bortblåst..och bara kul. Att jag inte kommer ihåg det när jag står där och tjurar över vädret!
På söndagmorgon skulle Lottie komma och hämta mej och hundarna för vidare transport till ridhuset..Lottie meddelade på morgonen att deras bil ville inte starta..Inte såå konstigt när det var så kallt.
Tur att min ville iallafall så vi kom iväg, vi fick bara med oss en hund var..nästan lite tomt! Hundkärran har inga dubbdäck så den fick bli kvar hemma.
Endast - 3 grader idag..nu jäklar ska här tränas..först till stn att inhandla hundmat och lämna papper till revisorn..
Ps! Nästa vecka...då...då ser det ut som att det ska bli PLUSGRADER!!!

3 kommentarer:

Kristin W sa...

Ja usch, det är verkligen inte roligt alls :(

Jag har gjort iordning vårt hobby rum nere på undervåningen nu. 10x6m att träna hund på med speglar så jag ser vad jag gör. Funkar prima såhär i vintervädret då man kan passa på och träna delmoment och peta i "färdiga" moment. Mot eliten :)

Kram Kristin

Cia sa...

VA!!! Vilken lyckans ost!!!
(går det inte träna skydd i erat hobbyrum...?? Ha ha ha!!)

Jeanette sa...

Dte kommer aldrig bli vår... *suck*