lördag 13 februari 2010

Mycket på en gång..

Igår figurerade jag som sambandscentral. Jag och PG for till Kristianstad för att hämta en ny bil och Lottie hade sagt det var OK att rasta Pho under dagen. Saker kommer emellan helt klart.
När vi är frammer ringer Lottie och undrar om jag kan komma och assistera lite vid en valpning, jag hade frågat innan om jag kunde få vara med.
-Nja, nu är ju jag i Kristianstad
Just det ja. Saker trasslade till sig när två tikar valpar sammtidigt. Puma och Kristall..
Jeanettes Puma valpade för fullt..och Kristall på sitt håll?!
Det blev ett pusslande innan allt funkade igen..Phu!!
Hemma på kvällen och gasade ner till Edmans..
Så kul att få vara med om en valpning och var duktig hon var Kristall. 6 svarta limpor slutade det på. Kunde inte låta bli att ringa Kristina och låta henne höra dom små valp-pipen. Man blir saaalig av gnyet. Naturligtvis fastande jag för en charmpropp...en hane naturligtvis!
Puma var värst med 10 valpar!!!
Hjälp säger jag bara..

Inga kommentarer: