lördag 20 februari 2010

Osannolikt vilket snöfall...

Hjälp med att sprida ut alla vedpinnar överallt..

Vägvallen är upp till bilfönstret nu..ungefär samma känsla som att köra i en rodelbana..
Vi bättrade på höjden på vallarna idag..nu blev det väg till vedskjulet igen efter en erinran
Tack gode Gud för denna manick!!
Våran väg, bara en smal sträng att köra på..
Pho kollar in vad som dånar och skvätter snö..
Helt översnöade bilar
Trodde inte mina ögon.. Har skottat snö idag kan jag säga..alla har gjort det. Sen skulle Hanna till Lina och där körde jag fast. Anti-spinn är ett jäkla skit..nu har jag hittat knappen man kopplar ur den med. Challe fick upp bilen på vägen igen..(en liiiiiiten lutning gjorde att det sket sej, himmel va frustrerande)
Hundarna har plumsat i snön..Petter körde naturligtvis soppatomt med skotern på gärdet och Indy skulle ut och kolla läget, hela hunden försvann i snön. Ha ha!! Det såg skoj ut, Bella sprang i skoterspåren, hon är smart hon..och tjej!!
Nu är det redan kväll och jag funderar hit och dit på hur jag ska göra med ridhusträningen imorgon..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra ni ändå har det med alla maskiner ,vi har endast snöskyfflar me det blir ju bra styrketräning.Lottie

Cia sa...

Helt sant Lottie. Vi öser med skyfflar med, mina handleder är helt ömma..aj aj!