söndag 19 maj 2013

50 kvm klart!



Ingen hundträning för mig idag i Nossebro.. Jag hade bestämt att jag måste ta tag i vissa saker, som har typ blivit mina.. Som att skura trädäcken!! Det är det tjatigaste som finns och urtråkigt. Ännu tråkigare är att ha dom fulla med alger!
Började med nått miljövänligt skit, det finns ju bara det att få tag på. Sen blev jag less på det och gjorde en egen häxblandning ;) Så nu har jag skurat 50 kvm trädäck och känner mig rätt nöjd med det, inte att vi bygger mer trädäck!! Föredrar cement eller varför inte asfalt?
Sista timmen hällde regnet ner, snacka om att det var minus på glädjekontot!
Att hitta något positivt med att det regnade tog en stund.. Sen var det kanske bra att det regnade för då blötte det upp träet lite.. ;))
Väl färdig ställde jag mig innanför dörren och skalade av mig dygnsura kläder och traskade in i duschen.. Harregud.. kunde ju inte bli blötare egentligen!

Häst-staketet är också klart! Jabba!! PG orkade stå och fnurra ut trådhärvan så nu har dom gått och betat där en kort stund idag i allafall, vilken lycka.

Veckan som kommer ska jag lägga lite mer timmar på hundträning, en spurt. Två skyddspass med Micke och Sebben, en i Skövde och en i Nossebro, och en spårträning hos Johan i Viebäck..
Jaooo.. sen är det tänkt att vi kör lite lydnad också. Tur jag har min Pernilla :)


Inga kommentarer: