måndag 13 maj 2013

Ingen vidare IPO-hund..


Om jag vore en hund.. Och min förare skulle köra IPO skulle man nog ifrågasätta om jag var lämplig för den sortens arbete med mina driftsanlag!

Min förare hade nog fått använda sig av en hel del färgningsmedel för håret hade nog blivit grått (och tunt) ganska kvickt..
Det tar väääldigt lång tid att utbilda en hund i dessa tre discipliner.. Min bästa gren hade nog varit spår!
Jag hittar ju ingenstans så näsan hade varit otroligt viktig för mig.. Jag är ju en analytiker också så jag hade nog lååångsamt gått där och hällt i mej info från spårläggaren :)
-Kissnödig plattfotad flintskallig TV-nörd.. Jävligt dålig bilförare... Asch!

Ja, så när det är dax för lydnaden så hade jag nog fått många timmars inlärning på ett fjuttigt moment. Jag vill ju göra rätt och då hade jag frågat tusen gånger - Menar du sååå? Jahaaa!!!
När vredet till driften skruvas upp.. händer nog inget.. och inget..och inget.. Sen kommer ljudandet!! Lättretad och tänder till på väldigt små signaler!! Ingen ide att skruva ner vredet på driften för den har iallafall fastnat!! Man får slå av huvudsäkringen!!

Skyddsarbetet.. Sorgebarnet.. Att springa är ju inte min grej från början så efter ronderingen hade jag ramlat ihop framför figgen.. Om jag mot alla odds hunnit ifatt på flykten hade jag i och för sig blivit vansinnig om han inte stannat.. Modprovet en katastrof! VEM orkar springa den sträckan?
Nehe du!! När figgen laddar och springer rätt emot mig och hotar mig och skriker , hade jag gapat tillbaka .. Pekat fuck you och dragit från planen!!


Inga kommentarer: