onsdag 22 maj 2013

Det gäller att njuta också..


I natt ringde min mobil !! VEM vill nått NU? Sanningen var att det inte var natt utan morgon och det var väckning.. Det tog verkligen lång tid nerför trappan.. Sen piggnade jag till när jag med kaffet i näven tittade på filmerna från skyddsträningen i går.. Jag är helt sjukt nöjd!!
Hade aldrig vågat hoppas eller drömma om att kunna skicka Indy in på en bevakning, UTAN att han går i och tar ett bett i ärmen eller knuffar på figgen. (det har hänt att han näst intill knuffat omkull figgen med värn och allt!)
Nu är det andra passet han ligger i superfin balans.. Det har gått åt många pass för att ändra hans attityd, från frustration till att tänka bättre..

Han kommer säkert att glömma bort sig och göra fel igen, men nu ser jag att det går!! Och jag lever på detta och tycker att det är så grymt kul!! Nu har skyddet börjat bli väldigt roligt igen.
Jag är otroligt tacksam mot Micke och Sebben som kämpat med oss.. och alla andra som stöttar, (särskilt min Pernilla) !! Kram kram till er..

I morgon kväll åker jag o Pernilla till Johan Holmlund för o träna spår.. Ska bli kul att få kolla in de andras spår och se vad som hänt sen sist.. Jag tror jag nördar ihjäl mig på spåren..

I kväll var det dressyrträning för Hanna och Helmer, det går framåt i utvecklingen och nu ökar Emelie kraven på Hanna :) Tufft och nyttigt..
Hon slarvade och glömde bort ridvägarna i programmet ett par gånger.. Det blev till att gå och springa hela programmet själv, utan häst!! Bra torrträning.. ha ha!!

I morgon ska jag försöka lägga ut filmen från träningen i går.. Nu ska jag gå o knoppa och kolla på filem en gång till.. Tjohooo!!

Inga kommentarer: