måndag 27 maj 2013

När hjärnan också slutat för dagen!

En låång dag på jobbet! Inte nog med det, jag skulle handla också.. OCH tanka bilen!
Förstå hur jobbigt det var!!
Hur lätt är det inte att man gör fel liksom.. ?
Handlar rätt grejer, bra.. Kommer ihåg att posta alla breven, jajjamen.
När jag skulle tanka bilen hade min hjärna antagligen gått hem eller sagt upp sej eller helt enkelt trodde att jag skulle genomföra en tankning på rutin.. Det funkar inte så!
Tryckte in koden på kortet och valde fel pump.. Ingen diesel.. (Bara detta med att inte välja bensin! Jag har en bensinbil och en dieselbil! Som bäddat för error!)
Gör om gör rätt. (Eller hur?) När jag hoppar in i bilen funderar jag på vad det är som piper och tittar mig omkring och undrar vilken bil som har ett sånt konstigt ljud på sitt larm men hoppar in och drar.. Jag sa att min hjärna inte var med va?
Senare på kvällen när jag skulle betala en grej på nätet så fattas mitt kort. Då.. när hjärnan kan tänka sej att ta ett delat pass och va med en stund på kvällen, inser jag att jag för faan glömde ta ut kortet från automaten när jag tankade. Det var där pipet kom ifrån..
En otrolig otrolig tur har jag, att macken fortfarande är öppen och dom har tagit hand om mitt kort!! Livet e gött ändå!



Inga kommentarer: