lördag 4 maj 2013

En bra dag helt enkelt..

Fick se igår kväll att det var IPO-tävlingar på SK Jönköping idag så jag o Pernilla rattade iväg och kikade. Jättekul att se och roligt att träffa nya och gamla bekantskaper :)
Väldigt nyttigt att se dom tävlande och att allt inte är så himla perfekt jämt och det går bra ändå. En bra domare som jag tyckte dömde på ett bra sätt, inga gratispoäng utan hur det faktiskt såg ut.
En par hundar utmärkte sig i skyddet. En av dom blev diskad för den släppte inte på modprovet men det var ett riktigt fint arbete ändå! Den ville väldigt mycket och var inte helt lätt att styra om man säger så..

Hatten av till alla som tävlade eller gjorde prov idag, väldigt bra insatts tycker jag. Även en fint arrangerad tävling..

I morgon blir det en trädgårdsdag och om jag vill göra allt som jag vill hinna med blir det till att knata upp tidigt.. vilket inte kommer att hända så jag får väl stryka lite på min lista!

- Bygga ny hästhage på gärdet.
- Rensa klart rosenrabatten.
- Kratta klart löven från landet under köksfönstret.
- Bära bort stockarna från baksidan.
- Kasta alla slanor från gamla staket.
- Trycka ner blomlökar.
- Gräva nytt land framför glasverandan.
- Träna hundarna.
- Träna Hanna och Helmer.

Oj nästan bäst jag börjar nu.. men nu tar jag en bärsis så jag stryker helt enkelt en del.

Inga kommentarer: