torsdag 8 januari 2009

Hej och hå så det kan gå!!!!

Puma med matte Jeanette som är väääldigt bra på att gasa!!

Blev nedbjuden till Peter och Lottie på lite fika idag på dagen och det är ju alltid mysigt att sitta och snacka bort en stund. Efter att bokslutet var klart kan jag säga att jag behövde mer en starkt kaffe!

Väl nere kom det flera och droppade in, Macke, Jeanette och Jeanettes son Jonas. Plötsligt var det dax att hämta Hanna vi bussen och då stod redan Jeanette och Jonas och gasade för fulla muggar.

-Hmm..dom verkar ha kört fast, sa jag till Lotte. Vi får väl gå och putta! Sagt och gjort. Men det visade sig inte helt smidigt som vi trodde, Jonas som nyss fått körkort skulle göra en frän fullfartbakåt och sväng utav f***n och då råkade en stubbe hoppa fram. Den balanserade bilen fint på tröskeln så det gick inte komma någonstans. Jeanette gasade så jag trodde motorn sprack. Resultatet blev att jag och Jonas som puttade för glatta livet blev brunprickiga så stora vi var. Jonas var värst med lera ända in i öronen! Själv började jag skratta hysteriskt....
Macke och Peter kom rusande till undsättning.. Macke hoppar in för att ta över ratten och vad händer då?
Bensinstopp!
-Jag tror det är slut på bensinen, säger Jeanette.
-Vad var det, sa du? undrar Macke.

-Bensinen, den är slut. Jag skulle tankat men macken hade service så jag skulle tanka på hemvägen:
Tur att Jeanette kan konsten att se det roliga i det hela, för vad vi har skrattat! Man kan ju känna igen sig i det mesta. Det brukar hända saker när vi tränar, vi borde ha försäkring mot det. Kan du ordna det Peter?

-Jaha. In i bilen då så kör vi och hämtar bensin men då, tyckte jag, men var Ricko redan på väg. Jag var tvungen att hasta iväg och hämta Hanna, synd!!! Det sista jag såg innan jag åkte var Peter komma gående med motorsågen. Det ville jag egentligen inte missa... Såg avsnittet passera framför ögonen när Peter sågar i stubben och sågar iväg in i däcket.
Enligt Jeanette gick det bra att få loss bilen till slut med lite bogsering av linor. Tur att det finns grejor och starka armar! Men det var en hejans rolig fika stund, den lever jag på länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med,gasningen missade jag!

Nettan sa...

Skulle nog varit rallyförare, han sa ju åt mig att gaaaaasa :-)

Kram Jeanette