fredag 25 september 2009

Bra start på helgen..


..kan man säga. Har äntligen fått klart i huvet hur min rosenberså ska se ut. Harregud, det tog lång tid innan jag kläckt klart den idèn. Men nu så..
Efter att varit inne och tagit en kopp kaffe och jag kom ut igen luktade det nyslaget gräs..japp.
Det var bonden som slog gräset på våran åker..NU kan jag äntligen börja bygga min träningsbana! Helgen började bra! Spårat med Indy en sväng, vinklarna är svåra i jord och när det blåser, men det gäller att spåra mer. Han är intensiv och vill verkligen. Glatt överraskad blev han av kattmatsburkarna i spåret, kom på att det är bra att ha förslutna burkar som inte virvlar runt doft nu när det blåser. PG kom hem med ett jättelass jord som ska ösas ut på halva grusplanen vid stallet, mer gräs att klippa till sommaren alltså, mindre ogräs att rensa..

Sen har vi en så himla söt kissunge att sälja om någon känner att det finns plats i hemmet.
Kan tänka mig att den blir långhårig, den är välpälsad och troligtvis tigrerad som sin lilla mamma. Dom har börjat hasa runt och sitter och vinglar runt..Åh, man blir helt käääär!

1 kommentar:

Kicki sa...

åh,jag vill ha en kisse,men du kanske kan bearbeta Niklas.. :)