måndag 14 september 2009

Nytt och gammalt tänk i spåret..

Ny inspiration på gång. Lottie har gett massor med bra tips på det som strulade i spåret i lördags. Det ska provas. Huvet gick på högvarav, här skulle inget lämnas åt slumpen minsann..ha ha!!
Indigrienserna var en totalt utsvulten och uttråkad hund, kyckling och kött, torr jord att spåra på, ett par barfota-fötter, matskål med MASSOR med gott krubb i.
Japp, mina förväntningar var inte så höga, det skulle strula det visste jag, för Indy har blivit bortskämd..
Kollade vindriktning och gick ut spåret diagonalt på potatisåkern..Satte timer på klockan..45 min. Harregud, vad ska jag göra nu under tiden..En powernap blev det. Höll på att krocka med ratten 2 gånger där jag satt. Ibland tutade det från bilar på 195:an. Alltid någon man känner..
Summan av det hela är att det här köper jag, så här kommer jag fortsätta ett tag. Nu ska det bli NOGA!!
Indy har klarat att gå hur många vinklar som helst..lägger sej på apporterna visst!! Men spårnogrannheten trodde jag att han hade, men där hade jag blivit ordentligt lurad..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har själv gått 4 spår idag för att checka av.De två sista gick kanon 35 minuter gamla ,inga apporter bara boll på slutet och kattmat på de sista två spåren,efter mina korrigeringar så behövde han det,så i morgon skall jag på det hela igen.Jag smyger väl ut på någon potisåker på morgonkvisten.Som polis helene sade,man behöver en riktig örfil ibland och de var det vi fick.Signalerna för spår för hunden är inte alltid det som vi tror det är heller.God natt

Cia sa...

Precis, men jag kände det mer som en käksmäll!! Men med den djupanalysen vi gjorde på vägen hem så.(stackars Peter somnade av utmattning) Det är som en annan värld har öppnats, säger bara det!
Kul att det funkade så bra med Macho, vi ligger lite efter då..