fredag 4 september 2009

Så söta dom är Russin-barnen!!

Hanna skulle nog kunna bo i stallet hela tiden nu när kissungarna är där. Dom ser ut att må bra allihopa. Nu har vi tre stycken småkatter som vi behöver bli av med...Ingen ide att annonsera ut dom här nu, när jag flera gånger skrivit om hur odrägligt busig katt-mamman är hela tiden. Russin är ju värst med sina påhitt..och gulligast och keligast..
Stackars Bessie fick inte behålla sina valpar, det var ju inte klokt. Peter och Lottie vart så bedrövade, det var verkligen droppen, jag vet vad dom sett fram emot det..liksom en höjdpunkt att se framemot när det varit annat som varit kämpigt. Hua!!
Vi har en Hotline mellan Hagadal och Skogshemmet, jag och Lottie.
Pg undrar hur vi i all världen först kan träna hundar i 4 timmar...och sen komma hem och prata i telefon en timma till...Det påminner mej om en annan tidsålder nu när jag skriver om det..ojdå!
Yngre blir vi inte i allafall, det vet jag säkert!
Älgar har vi gott om här nu, bl a. ko med 2 kalvar äter på havren utanför fönstret varje kväll och morgon... Min snälla bonde-granne har jag bett om att han ska putsa av gräset från vallen, nu träffade jag på honom idag igen...Nu är det snart dax att börja på min bana..
Ska dra på mej stövlarna och traska ut i skogen en sväng..Varit inne aldelles för mycket idag på jobbet!

Inga kommentarer: