fredag 20 april 2012

I dag var det ingen vanlig dag precis..


Mina tankar fanns hela tiden på Indy.. och hans tand som pekade mer fel än vanligt. Stackars Indy! Det hände igår på skyddsträningen. Ett jätte bra första pass och när vi startade det andra så hade vi ett bra upplägg. Men det bar sig inte bättre än att Indy bet fel och gick i igen. När han kom tillbaka till mig med ärmen så var den blodig och..shit.. jag trodde han bitit sig i tungan! Han höll på att jollra med tungan och när jag fick upp gapet så såg vi tanden som pekade utåt. Jaha.. Men han brydde sig inte så mycket men det blev visitering och konstaterande att det får bli ett veterinärbesök på morgonen. Höll koll på honom hela kvällen men , nerå. Han bar sin pinne och åt som vanligt.. Bokade tid och vi satt o väntade lääänge i väntrummet bland alla katter och hundar. Bra träning tänkte jag och önskade att jag haft med Molly också. Alla blir ju så förbannat hysteriska när man kommer med en större hund! Alla kattburar och småhundar blir ju som upptryckta mot väggen av sina ägare men Indy knatar in och lägger sig vid mina fötter. Bänken jag satt på var tom förutom jag då, och ingen ville sätta sig jämte. Till slut sa jag till en stackare som hade en asgammal tax att, sitt du här det är leeeedigt! Han satt o tittade på Indy en stund som somnat..
-Är det verkligen en renrasig schäfer?
- Jaaa!
-Han är verkligen lydig, säger den som håller i den gamla taxen som knappt kan andas mellan skallen.
-Mmmm, det är han.
Sen hade Indy gärna smällt i sig den taxen men det sa jag inte:)
Väl inne så togs beslutet att ta bort tanden o det var bra det. Jag är lite mysko på den faktiskt! Jag vill ha ut den fort så det kan börja läka igen, det är inget att spara på.. Anibiotika har vi fått också, bra! Måndag morgon o 4 tusen på fickan så är det klart sen.
Han verkligen imponerar på mig med sin vilja och sitt sätt att tackla saker, aldrig att jag någon gång mer kommer att få en sån hund.. det vet jag. Molly i all ära men Indy..det är vi på nått sätt!
Ja nu laddas för morgondagen.. Petter kör cross på Sverigecupen på Hökensås och jag är inte jättenöjd över det. Jag gillar inte dom första 4;a varven, innan dom delat upp sig lite.. På starten känns det som jag ska kräkas och lipa och sen skrika rätt ut! Benen skakar.. 30 åkare som ska vara först in i kurvan styre mot styre... fy faaan! Håll tummarna säger jag bara

Inga kommentarer: