torsdag 26 april 2012

Nya klurigheter och vad blir förlängningen av det ..

Bild från mina mammas härliga balkong.. Där har det slunkit ner en o annan mousserande..

Tja, det vet man ju inte alltid, man kan tro en sak o så blir utfallet nåt annat.. Kul att prova lite nytt iallafall. Igår tränade vi lite hund och min tanke med Molly var drift och skall. Hon är jäkligt snabb kan jag säga, både i munnen o i huvet:)) Pass nr två skulle det bli att börja med ronderingen och nu hade jag lite tankar kring detta. Jag ska prova att lära henne rondera in från vänster sida, så hon går runt åt höger på värnet.. (Gud va knepigt det lät!!) Förhoppningvis blir hon tät runt skärmen på det viset. Klicker och boll fixar det mesta.. Efter ett par övningar så börjar hon fatta grejen. Sen låg jag på backen och krälade och busade med henne så jag kom hem som vanligt med blöta gräsiga knän.. PG skakar på huvet:)
Sen var det att fördjupa sig i fåglar och deras läten, Hanna har prov på det idag.. Man hallå.. över 100 sorter och 30 läten!!! Kan känna att det är slöseri med energi!! Hellre att dom kan dom vanligaste då men dom andra 80?? Ja det gäller ju att knipa käft och motivera.. det finns andra här som kan slänga ur sig nåt utan att ha tänkt klart.
Ja iallafall så satt jag o Hanna där i köket när Petter och Mattson kommer hem och Mattson hoppar fram på kryckor med sitt gipsade ben.. och knäppa som dom är så var det först till dörren som gällde och det såg jag att det kommer ju inte att gå bra i sketen.. Nähe, och rätt var det var så gled kryckorna åt två håll och näsan rätt i geggan men den vita gipsfoten pekade rätt upp. Det var ju fascinerande ..
Nu så har jag varit hos tandläkaren, inga hål och tack för det. Ikväll blir det hundträningen igen och nu så ska jag kratta eller klyva ved.. Pest eller kolera typ. Ha det göttans!

Inga kommentarer: