måndag 2 april 2012

Upp o studsa som en duracell..


Så känner jag mej inte precis utan mer som en zombie.. Ska hinka i mej lite sån där Khan-jang eller vad det heter, så blir det nog bättre. Ledig idag men uppe vid 6 för o dricka morgonkaffe med PG innan han drog iväg. Just nu känns det som jag vill krypa ner igen faktiskt men jag ska sätta mig med annonsen till Barn och ungdomslägret som ska ut i schäferhundtidningen.
Ahh, just det! Jag fick igenom hästtransporten på besiktningen igår.. Yihaaa!! Göttans! Nu är det bara att köra på..
Igår spårade jag o Pernilla en sväng och det funkade väldans bra. Alla hundarna gick bra, låg nos och bra intensitet. Massor med näring i spåret blev det när jag inte spårat på ett tag. Indy ska få ett annat sorts spår idag, jag ska utveckla det lite från igår. Molly ska få ett mycket längre spår än gårdagens, hon var definitivt inte "klar" med sitt spårande igår utan blev lite frustrerad över att det tog slut så fort:) Kan också vara kul att testa hur mycket hon orkar koncentrera sig, jag har ju bara lagt korta spår tidigare. Mollys spår blir fortfarande med mycket näring i, men tänker lägga med varierande avstånd och även depåer. När hon spårat en bit (några meter) utan någon näring kommer en depå med mat. Matglad som hon är kommer det bli en fin belöning. Med jämna mellanrum tänker jag lägga burkar med kattmat. Orkar hon inte spåra hela spåret kan jag avbryta när det känns lagom vid en av kattmatsburkarna som då får bli slutet. Det blir nog bra:)
Vi ska få tag på en klipptid också till Hanna-Panna.. Petter och Hanna for in till stan igår o skulle klippa sig men då var det fullt. Dom hamnade på Hööks istället och köpte nya benskydd runt om till Helmer:) Petter var så snäll och handlade ett par bakbens-skydd, det var ju så jätte snällt:) Hanna var så nöjd så.. Nepp, dax att att tag i dagen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans va morgon pigg du va då! Kul att vara i gång med spårningen igen, o det märktes att hundarna oxå va sugna, hoppas vi hinner få till många spår i veckan så vi får en bra grund!
Göttans med släpet, o ett tips från coachen, ta lite c- vitaminer med då blir det "duracell longlife", denna vår trötthet som kan komma på en är jobbig, så kämpa på bruden!
vi hörs Pernilla