söndag 15 april 2012

Lost på Hökensås..

Fina Freja:)

Ja så går det för mig ibland.. eller det händer ju titt som tätt.. Att jag kör helt fel. Vi hade tagit med oss hundarna till Hästasjön för lite fika och vandra runt sjön.. Hanna som har haft superont i halsen tyckte jag inte skulle gå så långt så vi vände efter ett tag och gick tillbaka till bilen. Vi skulle plocka upp PG på en väg som kom fram från andra sidan sjön. Visst.. Jag borde fattat att det skulle gå snett. Åkte åt fel håll när jag kom ut på vägen och fick vända när jag ringt o undrat var f_n han var.. Opps!! Vända med släptet på en smal traktorväg gick ju bra.. Pust! Efter tre telefon samtal körde vi ikapp honom o då var han kommen en bra bit på väg hem.. Ha ha!! Ja han blir ju inte klok på mitt lokalsinne och vem blir det.. Jag får bara inte ihop det:)
Jo just det när vi satt där och fikade så ploppade Molly i vattnet.. Hon trodde nog det var gräskant men det var det inte.. Såg kul ut! Det finns spångar som dom som fiskar kan stå på för att komma en bit ut längre i vattnet. PG gick ut o sen Indy o sen.. Molly. Det blev fullt så att säga och jag funderade på vem som skulle drattla i först.. Indy låg mest risigt till men han trängde sej in till slut.. Hanna stod sen på spången för att kasta ut lite brödbitar för o se om det kom fisk.. Vilket slöseri med mat tyckte Molly som hängde över kanten och dreglade mot maten som guppade iväg i vattnet.. Hon lyckades inte ramla i mer..Ny vecka med nya utmaningar.. Lönen klar på fredag så det blir full rulle, plus möten och utbildningar. Ja det är bara att bita ihop:))

Inga kommentarer: