onsdag 11 april 2012

Morgonstund.. har grus o ögona


Sitter här med morgonkaffet.. har precis varit uppe och gett Hanna ipren och sån där medicin som lindrar halsont. Nu har hon åkt på det Petter haft, stackarna..
Ska stjälpa i mig lite mer kaffe så jag pallar, är himla trött.. Är jag lat eller slö???
I går la jag spår till hundarna och det gick väldans bra. Indy är ju stadigt bra, kan missa lite i vinklar men hittar alltid rätt, det tränar vi vidare på.. Molly har detta med spårning som sin nya hobby.. Svansen gungar lite längst ut och väldigt intensiv i näsan. Hon har börjat lugna ner sig något i fart, vilket är bra... Burkar med lock har jag lagt utmed spåret och nu har hon fattat att man stannar där och äter. Rätt mycket mat häller jag ut mellan hennes frambenen så det tar en stund att äta, det blir en positiv paus. Bara efter ett par gånger har hon stannat upp så nu har polletten börjat ramla ner.
Lika bra att starta upp nu då...

Inga kommentarer: