torsdag 17 januari 2008

Förberedelser...till det mesta..








Fick ett meil idag från Branäs.


-Välkommen till underbara skidorten Branäs. Ni håller väl på att förbereda er och packar.....(?)
-Oj då! -Visst jag har inte missat något. Rafsar ihop den gigantiska tvätthögen (VAR kommer all tvätt ifrån?) Ilar ner och startar maskin på maskin...bara den inte säger upp sig nu..


Har fixat allt till hundar, hästar och katter men missat att det behövs tas med kläder också.


-Vilken tid åker ni på söndag? undrade Peter när han ringde i början på veckan. Dom ska var lite hästvakt ihop med Challe.


- Det vet jag inte, svarade jag och hjärnan gick på högvarv...-Till slut blev det tyst i luren och jag var tvungen att fråga ..-Vart ska jag då?

Försöker organisera mitt liv men det går inget vidare ibland. Något jag lärt mig...ha alltid plan B....och även C.


Sist var vi i Sälen, det var fantastiskt! Frukost i matsalen varje morgon, gött!

Som vanligt händer det alltid något. PG köpte en stor marabou-ckockladkaka i backen, tänkte inte på att den höll en temperatur på minus 15 grader. -Knak i tanden...Den chokladkakan blev dyr.

4000.- om jag inte minns fel. Efter ett tag ville inte tanden mer utan tog ett skutt ur munnen hos tandläkeran. Jo, den gjorde det av sig själv. Tandläkaren petade på den och då bestämde den sig.. Så var det problemet ur världen, man får försöka vända på eländet ibland..hitta guldkanten liksom.

Inga kommentarer: