måndag 14 januari 2008

Kö till datorn...


Att det är spänande och kul med datorer är inget nytt. Hanna, 8 år, har börjat chatta med kompisarna Lina cch Millan. Turen går så här. Först tjatar hon till sig datorn, sedan RINGER hon till kompisarna och chattar samtidigt....

-Nu ser jag dig, du är inne....Nu skickar jag ett meddelande.......Ja, nu fick jag det...hi,hi va´kul.

Jag påpekar att telefonen inte behövs när man chattar.- OK, hej dååå!

Tur att dom små har storebröder som kan hjälpa.

^Millan önskar ett videosamtal, godkänner du det? kom en fråga. Jag häpnar, va! Men visst. Plupp... så ser vi OCH hör Millan. -Hej, Hanna. Jag blir chockad...dom små tjejerna.

Lina dyker upp i rutan efter en stund och vinkar. Harregud, man är ju född på stenåldern.

Men roligt har dom. Nu har dom varit här och lekt i eftermiddag och när Millan och Lina åker hem bestämmer dom träff på MSN.


Själv har jag spårat med Indy idag. Ett låååångt spår med start på gärdet med vinklar och vidare ut i skogen. Det kan ju vara bra med en spårhund, jag som har så dåligt lokalsinne.

Det är allmänt känt vid detta laget.(att jag har dåligt lokalsinne, menar jag)

Inga kommentarer: