torsdag 10 januari 2008

Varför e´de´på detta viset?

Stressade hem efter jobbet. Det var vaccination på hundarna mot rabies. In med hundarna i bilen och var mycket nöjd med mig själv att komma ihåg registreringbevisen och vaccinationlapparna.
-Ropade hej, hej i dörren till sonen som tittade på TV med en kompis och tog långa benet ut igen. Där möte jag sambon som undrade vart jag skulle?- Vaccinera hundarna!!!( Hur kan han glömma en så viktig sak?) Kommer du hem direkt efteråt? (är det inte det man säger till tonårsdöttrar?)
For iväg så leran svätte och hann fram till Mullsjö typ 2 minuter innan det var dax. Kastade mig ur bilen fram till minuten...Nej!!! Mitt minutenkort ligger i andra jeansen ...det brukar aldrig hända (nåja) mig...
Plan 2....Hoppas att Lottie och Peter kan rädda mig och låna tills vi kommer hem.
När jag parkerat bilen stog "vaccinationgänget" där och jag var tvungen att häva ur mig min dumhet. -Jag kan låna dig så länge, erbjöd sig Challe den snälla människan. Hur mycket?
En räddare i nöden. Tack sååå mycket!!
Nu är dom nyvaccinerade och vi ska trimma GPS:en till Tysklandsresan. Tyvärr är dom ju inte helt pålitliga dom där har jag fått höra. Ha, ha! Vem vill slå vad om hur många extramil jag och Challe kommer att köra fel?

Inga kommentarer: