tisdag 22 januari 2008

Träningsvärk och varningslampor.


Många långa åk i backarna har det blivit. Väldigt bra backar av varierande slag. I går kväll ville Hanna åka till simhallen, det hade jag lovat i ett svagt ögonblick. Vi skulle ta bilen till Sysslebäck, 2 mil bort. En lampa i bilen blinkade, tempmätaren. Detta är inte sant!

-Vad sak vi göra?

-Åk, sa PG. Det finns vatten.

-Jag kan inte åka, tänk om den börjar koka mitt ute i skogen. (Jag och Hanna mitt i urskogen)

-Då får en bärgare hämta er... Dom ska komma inom en timme.

-Oj, vad bra..hm..

Det känns som det inte finns någon bärgare på 20 mils avstånd.

Vi packade ihop badgrejerna i allafall. Dom tog liften upp till toppen och ner på andra sidan där jag mötte upp med bilen. Huu.. det känns inte bra att åka med en lampa som blinkar men tempen höll sig som den skulle.

Efter 1 timme hade Hanna åkt klart och kom klampande med sina pjäxor för att byta om. Hopps! Jag hade glömt Hannas stövlar i stugan...

Hon fick åka till simhallen med sina skidpjäxor!! Såg lite komiskt ut när hon kom klunsande men det var inget att välja på. Bilen ja...Tempmätaren slutade att blinka när jag startade den nästa gång så den hade antagligen fått fnatt...

2 kommentarer:

Fia sa...

Vilka härliga bilder. Ser ut som att ni har det skönt och kul framför allt.
Tur att lampan slocknade i bilen.
Va rädda om er
Kram Fia

Cia sa...

Ja du Fia. Nu har vi till och med tagit oss hem. Tack för det.
Hundarna fick varsit grisöra i present.