lördag 12 januari 2008

Hopp och hej


Tränade hundarna en sväng på förmiddagen. Lade ett par spår till Bella och Indy. Tycker att det gick bra. Hanna red en sväng på gärdet och rätt vad det var fick Pepsie fnatt och galopperade som en tok. Allt gick bra som tur var.

Kom på att jag måste träna Bella på hopp över hinder. Gjorde om en lastpall som funkar bra sen jag slått ner några stödstolpar i ändarna. Fatta att det är svårt att få detta att funka.

Ibland funkar HOPP jättebra. Då lyder hon inte SITT( hon fortsätter mot mig och undrar: menar du nu eller nu?). Funkar det å andra sidan, hoppar hon inte på tillbaka vägen.Hu, det känns som en lång väg att gå. Petter och PG kom hela tillbaka från crosskörningen. Skönt! Nu träter dom om vem som körde om vem och vem som vilade mest? Att dom orkar...

Tror att kvälls-lugnet börjar snart, så fort PG slutar envisas med att få igång någon dieselpanna borta i garaget. -Pang, hörs det emellanåt. Bara den inte exploderar! Gick förbi förut och det rök och eldade på...Hu då..
Kanske åker jag och tränar hundarna på förmiddagen imorgon. Ibland är det skönt att ha en lugn eftermiddag med familjen...

1 kommentar:

Fia sa...

Ja du Cia. Visst känns det som en lång väg att gå.
Hoppet är inte så smidigt här heller. Kippen smiter ju vid sidan.
Och så gör han en Marvin.
Ibland undrar jag om man blir tävlings klar nån gång.