fredag 11 januari 2008

Petter snaggar sej..

En lugn dag och kväll. Va´overkligt, tänkte jag när jag tittade en sväng på Lets dance. Nåja..kvällen var ju inte slut då... Kl.22.20
-Dööö, kan du klippa mej? Petter står i dörröppningen med en trimmer i handen. OK. En fight mellan far och son som fadern vann till slut.
-Crossåkning på lördag förmiddag men då ska du vara korthårig, sades det vid kvällsmaten. Harregud, var det på skoj eller?
Satte Petter på en stol iallafall och började fundera på var jag skulle börja i allt det långa håret. Ett tag till och det hade fått bli flätor under crosshjälmen för att det inte skulle börja trassla sig. Startade trimmern och började klippa och det hände inte så mycket. ( Det visade sig att han redan hade börjat lite...) Lite åkte väl med, men jag började bli mer och mer nervös för han började likna Skalle-Pär i Ronja Rövardotter.
Tänkte för mej själv att JAG åker inte med honom till frisören då skäms jag som en tok. PG kommer nöjd från bastun och undrar hur det går. Han ser in i mina beklagande ögon och jag förklarar läget. Stackars Petter.
Fram åkte nästa apparat (var kommer alla dom ifrån?) och den var det klipp i. Ska komma ihåg det när Bella behöver klippas i sommar. Sedan flög päls..håret av som en dans.
Det blev riktigt bra till slut. Tack och lov för det. I morgon åker dom cross ihop. Allt är lastat, tankat och klart. Hoppas att det går bra. Känns alltid lite läskigt.
Ska åka och träna hundarna i morgon förmiddag, det ska bli såå gött!

Inga kommentarer: