lördag 5 januari 2008

..som ett BH-prov...


I dag har det varit en riktig hunddag. Först var jag och Eva och tränade i Furusjö med Hella, Indy och Bella. Vi var inte där så länge för det var snålblåst vill jag lova. Men bra gick det.
Heja Eva, du gör det jättebra!!

Bella fyller tre år idag. Ett ben inslaget i paket fick hon. (Hundben alltså)

Indy fick ett också annars hade det blivit gnissel....

På kvällen ringer lilla Millan och undrar om vi vill följa med och gå med hundarna i Habo.

Japp....det ville vi. Ett riktigt socialprov blev det. In i Habo med trafikanter, en joggare träffade vi på och ett antal hundar.

-Oj Oj sa Lottie till en matte och husse som kom och gick med sin lilla vovve.

-Det är ju som en hel lunch för Indy.

-He he, svarade matte med glädjelösa ögon... (Ingen humor alls)

När vi kom tillbaka skulle Lottie in och handla.

Bra tillfälle för Indy att träna sig i att stå uppbunden utanför affären, tänkte jag. Sagt och gjort. Men jag vågade inte lämna helt och hållet så jag spejade inifrån affären för att kolla läget.

Efter en stunds spejande började en kund i kassan att kasta oroliga blickar åt mitt håll...

-Vad nu då? Speglade mig i fönstret ...hoppsan.. inte helt olik en Taliban.

Varma kläder är inte alltid så klädsamma om man säger så...(vi hade lika nördiga mössor idag både jag och Lottie.) Mössan nerdragen strax över ögonen och halsduken över nästippen. Inte mycket kvar som syns om man säger så...Kunden gled förbi mej med flackande blick och klev ut genom dörrarna och upptäckte hundarna som satt snällt och väntade på sina Taliban-mattar.

Axlarna sjönk ihop lite på den stackars stressade människa. Hon tyckte nog det var skönt med en förklaring till varför jag kikade fram hela tiden bakom hörnet. Slutet gott allting gott..

Nu ska vi käka lite gott om en stund och ladda batterierna för i morgon. Då blir det till att ta på Talibankläderna igen och ut och träna....Ha det gott.

Inga kommentarer: