onsdag 23 januari 2008

Tvätthögar och försäkringsbolag..

Nu är vi hemma. Allt har gått otroligt bra. Härlig minisemester och allt har funkat så bra hemma. Tack alla inblandade!!
Imorgon är det att ta itu med tvätten och vi får besök av försäkringsbolaget på garaget och ser vad dom säger. PG:s bil ska in till stan för att besiktiga dom skadorna som orsakdes av plåten som flög över den. Förra gången vi behövde lämna in bilen på en plåtverkstad hade jag kört över en stor jättefin rådjursbock. Det kostade hundra tusen att laga. Helt otroligt!
Då var PG utan sin bil i 6 veckor. En hyrbil ingick i försäkringen men en del skulle man få betala själv och det skulle bli mycket pengar, så då löstes det genom att köpa en annan bil.
Vi hittade folvagnspick-up med kapell på, som stod till försäljning i Habo. Där hade den stått ett tag förstod vi, för den ville inte starta alls. Hade nog gått i pension också om man tittade på den. Ingen bra början. Skam den som ger sig....Inget hjälpte så det blev en maktkamp mellan bilen och PG.
Till slut ilsknade han till (PG alltså) och vi skulle bogsera igång den. Det är inte min starka sida! Kände på mig att det här kommer inte att bli bra. Men..tillslut satt jag där iallafall och försäkerhets skull kört ner rutan så att jag skulle höra om eländet startade...Kollade trafiken åt båda håll och sen gasade jag iväg efter att ha sträckt linan mellan bilarna. Efter 4 meter hör jag ett illvrål...och vänder mig om..lagom för att se allt vatten som legat på bilkapellet komma som en våg framåt och..plask rätt i huvet på PG. Jag skrattade ..hur länge som helst.
- Det är väl inget roligt.
- Jo, det var ju skitkul, frustade jag.
Han ville bara tala om att bromsarna låst sig också...Han köpte aldrig den bilen.

Inga kommentarer: