onsdag 9 januari 2008

I min värld...

Fullt ös på jobbet. Kommer innanför dörren och det är kaos. (och jag som inte ens varit där.) Är IT-ansvarig och skrivarna funkar inte!! Om Gud skapade datorn så var det djävulen som skapade skrivaren.
Det var en uppsjö av dokument som väntade i kö, en riktig propp. Kolla upp alla inloggningar och lösen hos alla. Ringa runt och springa ifatt. Till slut hade det löst sig. Trodde jag! HA! Skulle provskriva ut en sida och det blev en ny propp som minsann inte vill ge sig.
Ringer IT-Åse... - Den vill inte mer...hur ska jag göra för att den vill igen? (tolkningsfråga)
Hon mixtrar en stund från sitt kontor. Magiskt att kunna styra en skrivare när man är på en annan plats. Vi beslutar att lugna oss ett tag. Kanske behövde den en paus....Hmm...
INGEN FÅR SKRIVA UT NÅGOT!! For jag runt och trodde att det skulle vara lugnt med det ett tag tills jag hade en stund över att gå tillbaka och kolla igen.
Pyttsan heller.. Efter lunch satta jag mig ner och kollade igenom igen. Propp igen..VEM!!
Den skyldige tittar in genom dörren och undrar om det går att skriva ut nu? -Nej, blev svaret.
-Jag skulle bara prova.Tryckte BARA en gång..-Jasså. (egentligen fyra) Proppen sitter där den sitter. Ringer IT-Åse (otroligt lugn människa) -Jag tittar på det nu och ska försöka ordna detta! -Tack, snälla!! Folk stampar på och undrar när det blir klart. (Vad gjorde alla egentligen innan det fanna skrivare?) När jag skulle gå hem vid fyra ordentligt körd i huvet och något disträ, stannade jag och pratade med en härlig kollega som har mycket kloka ideer. Men vad hjälper det när inte huvet är med. En kvalitetsredovisning ska vara klar till på fredag och hur fixar vi det, undrar hon. Mina tankar är inte med i hennes riktigt utan på annat håll. Hon pratar på och plötsligt...hör jag hur skrivaren går igång. Jag tittar på min kollega och skiner upp(äntligen tänkte hon nog) -Tyst, Harriet...hör du...skrivaren!! Hon lägger huvet på sned och funderar nog på hur det ska gå för mig. Datanörden..Harriet hade inte en blekaste aning om att skrivaren inte funkat på hela dagen....kom jag på när jag åkte hem.

3 kommentarer:

Fia sa...

Hihi. Det lite roligt att läsa.
Ja dessa maskiner, att dom alltid ska krångla när man behöver dom som mest.

LINA sa...

Annars kan man alltid göra en PG på stacken!!!!!

Cia sa...

Det tänkte jag inte på just då. Ska lägga det på minnet. Får göra en egen hög utanför jobbet...