måndag 19 oktober 2009

Bråkiga syskon!!



Ja, dessa katter. Nu är dom på tapeten igen, dom små börjar att bli helvilda kan ja lova. Dom har ju bott i stallet och börjar bli nyfikna på livet utanför, det går inte att ha dom instängda längre i hästboxen. Dom klättrar uppför boxväggen (säkert 1,30 högt) och kastar sej rätt ut!! Hugaligen!! Ibland får dom komma in och dom är underhållande vill jag lova, riktiga charmtroll!!
Dom ser ut som små bollar som far fram och tillbaka ute på gårdsplanen, dom vill gärna jaga ikapp en om man kommer gående.
Stackars PG som skulle spika pärlspont i köket igår hade problem med att hela tiden springa ifrån dom så dom inte skulle hänga med upp till huset. Såg rätt komiskt ut, faktiskt!
Först kommer PG med famnen full med bräder springande och efter hoppar det två kattungar. Först undrade jag faktiskt hur det var fatt!!
Helgen har varit full av hunderi som vanligt. Skyddspasset i söndags är jag särskilt nöjd med. Indy satt fint i bevakningarna utan att krångla, det är så man kan bli religiös!! Peter korrigerar mej så jag får in bättre lydnad i skyddet, perfekt!
Vad gjorde man utan sina vänner, en uppmuntran utan dess like fick jag från Eva och Jeanette. En härlig bukett och ett fint kort. Det var så jag blev tårögd, det är sant!! Gulle er!!
Nu funkar min dator och mail igen, efter totalhaveri. Fast det höll på att bli kortvarigt. Lottie var här och skulle logga in sej på något och skrev sitt namn..ja då svartnade hela skärmen..det kom ett litet streck och blinkade. Jaha..virus!! Spänt läge om man säger så..men nu verkar det funka..än så länge!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen två speciella kattungar precis som de andra.Har inte sett ngt liknade.ha det bra.Lottie