fredag 9 oktober 2009

Lite lydnad och spår.

Kört lite lydnad hos Peter och Lottie i efter middag, blivit lite bättre i kontakten tycker jag så det gäller att hänga i, i samma mönster. Fick en annan ide idag angående apporteringen, ska kolla upp det imorgon. Ännu mer fart vill jag ha, han sackar dom sista 5 metrarna vilket retar mej. Jag får antagligen mer gnäll men det har jag redan lite av och det får jag nog ta mer långsiktigt, Har försökt att dämpa det men får andra saker jag INTE vill ha istället. Allt är en balansgång och jag är djupt tacksam att jag har Lottie att bolla ideér med!! Detta med att träna hund är sannerligen inte lätt, men det ska det heller inte vara..hur kul skulle det vara om alla presterade fullt jämt. Jag inser mer och mer vilka kunskaper andra har som får fram bra resultat på sina träningar och tävlingar. Imponerad blir jag oavsett vad det är, för det ligger tanke och träning bakom allt! Alla har vi olika metoder och det beror mycket på vad vi är för personer och vad vi har i kopplet. Att träna hundar som har olika personligheter och nå samma framgång..det är mäktigt, det tycker jag i allafall. Jag vill träna med dom som har en ödmjuk inställning och kan förstå mina framgångar utifrån mej och min hund. Jag vill inte mäta mej utifrån hur det ser perfekt ut utan hur det såg ut innan. Jag strävar ju mot det perfekta. Har jag gjort förbättringar eller har jag backat? Då är jag tacksam att jag har så bra träningskamrater!!

Inga kommentarer: