söndag 6 maj 2012

En helg går fort fort..

En lite Molly-Bolly- Bäbis

En helg går ruskigt fort, på fredag eftermiddag tycker jag alltid, att en lång o skön helg ligger framför och jag borde lärt mig att det bara säger vipps så är den över o söndag eftermiddag..
I går var vi och tittade på SK Jönköping som hade UHP och IPO prov. Några spår fick vi se och de är så intressant, det blåste en del men dom spårade riktigt fint hundarna. 
Lydnad och skydd är också kul o intressant att titta på. Försöker urskilja hur dom tränar och använder för knep för att få till det.. Mycket inspirerande tycker jag.. Många använder bl a lite olika poser för att visa hunden vad som komma ska, roligt att se intensitet o arbetsglädje. Särskilt ett ekipage var lite extra...
Ja nu är det söndag och strax dags att åka upp till Furuvallen för lite hundträning, ska bli sköjj:)
I går kväll tog vi en bastu o det är skönt att slumra i värmen, tror vi bastade i flera timmar.. Det sista öppnade vi fönstret lite, fåglarna spelade som tokar utanför.. Faktiskt jätteskönt att avsluta bastandet med lite nedtrappning på värmen..
I morgon är det en dag jag är lite kluven inför, en del av helgen har gått åt till att fundera en del o så är det ibland. 
På måndagkvällen ska jag o Hanna åka till Mullsjö med Helmer. Det blir dressyrlektion för Emelie Josefsson, ska bli spännande. Vi var där o tittade i veckan o det är inte lätt att imponera på mig gällande dressyr men jag blev glatt överraskad faktiskt.. Få se nu vad hon säger i morgon.
Dax att dra igång..

Inga kommentarer: