tisdag 29 maj 2012

Sicken helg!!




En rolig inspirerande helg med roliga människor och en hundguru.. Ja det hade jag framför mig när jag packat in allt i husvagnen, varmt var det också så in i baljans.. Gött!!
Ja så kom jag till Jönköping och jag har varit mystisk på den husvagnen hela tiden, det är nått skit med bromsarna alltså. En stuga fanns kvar o var ledig fick  jag veta och varför i allsindar drog jag runt på denna då? När jag slet av o på byxor på A6 bestämde jag att jag lämnar husvagnen i stan, PG får dra hem den.. Han blev inte jättenöjd över det beslutet :) Men tur va det för sjutton va tokigt det höll på att gå när jag skulle bromsa in för en slö fotgängare som skulle över gatan.. Den tvärlåste sig i bromsarna och kastade sig åt sidan.. Sen blev det raska fötter minsann på fotgängaren!!
Tänk att all skit i husvagnen fick plats i volvon, det var ju otroligt! Sen hämtade jag upp Stålcissi som hade pinaler och en schäfer med sig med det gick in det med..
Mot Boxholm!
Fast först körde vi lite fel.. eller nåra varv i rondellen då inna vi kunde fokusera! Det var Pernilla som förvillade oss och vi som är som hönor hänger ju klart på :)
Denna lilla röda stugan var ju söt som vi skulle bo i men vi var ju klart inte själva där.. Fast det som lät mest på nätterna var en snarkning utan dess like! Jag som ALDRIG vaknar för något, vaknade flera gånger!
Vi har fått massor med bra tips och metoder att arbeta vidare med. Personligen tycker jag att det man fått till sig och stämmer med en själv och hunden det ska man jobba med. Träningen är så viktig del och då måste det vara roligt! Både för en själv och hunden. Hellre än glad och pigg och som piper ibland än en som går jämte som en blöt lovika-vante..
Ja.. så hela helgen har vi haft det toppenbra. Tränat hund, skrattat, ätit och druckit, tränat igen.. och sen när vi skulle hem så blir jag lipig! Ja gillar inte avsked, det måste vara nåt med mig..

Hepp, nu ska jag hoppa in i duschen och dra till jobbet..


1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder du tagit, o va härligt vi haft det, glatt gäng o många goa skratt har det blivit!

Fina bilder på Petters bal :-), ja du... man blir nostalgisk....det va ett tag sen man va student :-)

Hanna kämpar på med Helmer ser jag, ska bli kul att se hur dem utvecklas tillsammans.
Kram från tokan Pernilla