söndag 20 maj 2012

Ja men Hallååå..


Jo då.. man vet aldrig vem som kan sno maten i spåren.. Idag hade jag garderat mig med att låsa in Åke i hundkärran. Åke är vår hungriga katt och vilken hund och matte/husse skulle bli grön av avundsjuka av den näsan i spårkärnan!! Alltså Åke inom lås och bom med en halv korv, så jag inte skulle få dåligt samvete och knutit ett snöre runt fingret för att inte glömma släppa ut honom igen efteråt. (vilket har hänt, han har åkt en sväng i hundkärran.. nån gång... bara en liiten jag lovar!)
Jo men sen när Mollan går sitt spår så fundrar jag på vart askarna med korv tagit vägen som funkar som apporter. Hmm.. Den sista finns tack o lov kvar och ett jättebra spår blev det..
När vi går därifrån hittar vi korvaskarna.. Bortsläpade med hål i locket! Troligtvis räven son bor strax intill som var hungrig o så kom vi o störde mitt i luncen. Jädrans!
Pernilla o jag var nöjda med spåren, vi hade lagt S till Indy o Zuma o det löste dom bra men tänka det fick dom allt.. Roligt med kluriga spår och sen är det väl så att vi måste själv komma ihåg HUR vi gick dom.. Tjejerna red igår igen och sen kom Lina en sväng. Dom tjatade till sej att åka in till Habo för o köpa en överraskning dom skulle göra.. En tårta med nappar på blev det till Eva o Elin som hälsade på, på kvällen. Elin en riktig liten söting :) Massor med hår har hon med..

Inga kommentarer: