tisdag 8 maj 2012

En pärla!


Många pärlor har jag runt mig, och denna gången tänker jag på Hanna o Helmer. Vilken underbar häst det är, Helmer alltså!! I går var vi på dressyrträning hos Emelie Josefsson strax utanför Mullsjö, o vilken duktig instruktör!! Noga noga och pedagogisk som verkligen jobbade med Hanna o Helmer.
Vilken utveckling på bara den stunden som var.. Båda fick slita hårt och dom var så duktiga. Härligt härligt!! Så nu gäller det att träna o ligga i till nästa gång om 2 veckor, då åker vi igen. Emelie gillade Helmer skarpt också, omdömet från henne var, en ärlig häst som alltid gör sitt bästa och det stämmer bra..
I sommar har hon läger också och det kan nog vara intressant att åka på..
Pernilla och Sara var med o tittade och visst blev dom sugna också på att ta lektioner...
I morgon åker vi till Johan Holmlund för o träna hundarna lite igen, det var ett tag sen nu. Imorgon får Molly åka med istället för Indy som har lite ledigt sen den knasiga tanden.. Kan tänka mig vad vi får höra..ha ha!! Molly är mycket speciell, och otroligt listig.. Räknar ut det mesta på sin inbyggda miniräknare på ett kick. Kommer att bli en utmaning men lär jag mig trycka på rätt knapp så då jäklar. Hon är snabb men tömmer sig fort. Nu så ska jag ut o måla och det är kul en stund.. Nu vet ju jag att jag ska måla hela ladugården, boningshuset, garaget och hönshuset.. Så jag hinner nog tröttna :)))

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med Helmer är en kanon häst, o va Hanna kämpade på fint, det kommer att bli super bra, snart så kommer de säkert ut på tävlings banorna om de fortsätter så här, från klarhet till klarhet!

Pernilla

Cia sa...

Ja det vore kul, det gäller att hänga i:))

Cia sa...

Ja det vore kul, det gäller att hänga i:))

Anonym sa...

hejhej jag är helmers första ägare tänkte bara hör så allt är bra med han och var han bor nu kasnke kunde komma och hälsa på mvh ronja

Cia sa...

Hej hej
Jag såg detta av en ren händelse och jag blev så glad! Helmer har det jättebra och är pigg och fräsch. Självklart är du välkommen att hälsa på honom, synd bara att jag inte vet om du läser detta, mn gördubdet så ring gärna mig på 070-679 23 88. Tänk va roligt om du kan berätta saker om Helmer!!