lördag 12 maj 2012

Nattugglan..

Sara o Miami

Ja, här är lugnt o skönt..ALLA sover utom jag. Brukar vara sist i säng faktiskt. Ikväll har vi grillat o bastat och tagit en god kall öl.. Annars har dagen varit full av aktiviteter. På morgonkvisten åkte vi till Brandstorp för att titta på hopptävlingar. Sara o Miami hoppade två klasser med felfri runda i den första. Väldans bra ridit! En roligt inslag var det första ekipaget som bestod  av ryttare som ALDRIG suttit på en hästrygg. En påhittt av hans kompisar, det ingick i hans svensexa att hoppa på en tävling:) Ja det var en syn. Vid gott mod red han in med en coach vid sidan, vilket var tur. Tre rivningar o en markkänning blev det till slut. Kan tänka mig att det blev jubel ikväll när dom tittar på filmen för en webbkamera hade han på hjälmen. Man blir nog åksjuk av att titta på filmen när han ramlar av med benen uppe luften men landar på fötterna igen o kulorna fick sej nog en törn också vid ett stopp:) Ja jisses!
Sen spätta vidare till Hökensås där var det också tävlingar idag. En heldag i kiosken blev det med massor av korv, kaffe, dricka, godis och hamburgare.. Gott gäng som fixar ihop det hela o då är det kul men hjälp va sliten man är när man kommer hem. Både Petter, jag o Hanna har varit där mest hela dagen. PG har varit i Sunne o hämtat en bandtraktor till.. Plus hämtat en traktor till traktorpulling som kompisen köpte i går kväll. Ja det vill jag åka o kolla på sen i Målilla, en sliten gammal traktor med en grym motor i..
I morgon är en ny dag och lite planer finns för den.. Tänk vad jag längtar tills det kommer mer värme. Då kommer det nog inspirationen krypande att göra alla olika projekt jag har i huvet.. Förhoppningsvis:))

Inga kommentarer: